Nowa kampania PZU i Policji: „Mistrzu, zwolnij” ma na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach

Dagmara Dawiec

Dagmara Dawiec


Zainaugurowana 2 września ogólnopolska kampania „Mistrzu, zwolnij” ma na celu zwiększenie świadomości kierowców oraz redukcję liczby wypadków drogowych. To kontynuacja wcześniejszych działań, które miały na celu walkę z niebezpiecznymi zachowaniami na drodze. Współpraca PZU i Policji ma na celu stworzenie kultury odpowiedzialności za bezpieczeństwo na drogach, co w obliczu tragicznych statystyk jest niezbędne.

Kampania „Mistrzu, zwolnij” wystartowała po dekadzie od wcześniejszej kampanii, która zyskała dużą popularność wśród kierowców. Główna intencja działań to zmniejszenie liczby wypadków, które w ubiegłym roku wyniosły blisko 1 900, a w tegoroczne wakacje zginęło niemal 350 osób. Partnerstwo z Policją ma wzmocnić przekaz i efektywność działań prewencyjnych, które są kluczowe w kontekście narastającego problemu bezpieczeństwa na drogach.

Kampania obejmuje szeroki zasięg działań, w tym reklamy telewizyjne oraz internetowe, których celem jest ukazanie skutków brawurowego zachowania kierowców. Zestaw działań prewencyjnych obejmuje również rozdawanie milionów naklejek z hasłem kampanii, które mają być sygnałem dla innych uczestników ruchu o chęci odpowiedzialnego zachowania na drodze. Policja oraz przedstawiciele PZU podczas kontroli drogowych będą edukować kierowców, zwracając uwagę na bezpieczeństwo jazdy i odpowiedzialność na drodze.

Na ulicach można zauważyć billboardy przypominające o niebezpiecznych sytuacjach, które najczęściej mają miejsce przed dotarciem do celu. Dodatkowo, planowane są wydarzenia, takie jak kursy jazdy po torze dla uczestników konkursów, a także obecność specjalnie oznaczonego pojazdu, który będzie poruszać się z dozwoloną prędkością, mając na celu zwrócenie uwagi na przestrzeganie przepisów. Kampania „Mistrzu, zwolnij” potrwa do końca miesiąca, a celem jej organizatorów jest zachęcenie kierowców do zmiany podejścia do bezpiecznej jazdy.

Źródło: Policja Częstochowa


Oceń: Nowa kampania PZU i Policji: „Mistrzu, zwolnij” ma na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach

Średnia ocena:4.62 Liczba ocen:15


Zobacz Także